Chciałbyś sprawdzić i wykorzystać swoje umiejętności #programowanie w #cpp, #java, #csharp, #python lub #javascript?
Otóż bardzo dobrym sposobem do tego jest udzielanie się w projektach open source.
Jednym z bardzo dynamicznie rozwijających się projektów, jest silnik do tworzenia gier(i nie tylko) Godot Engine. Napisany jest w C++03(C++11 będzie dostępny w wersji 4.0), dzięki czemu tworzenie kodu powinno być proste i przyjemne.
Godot oferuje graficzny edytor na platformy #linux, #windows oraz #mac, dzięki czemu znajomość tych systemów może pomóc w naprawie specyficznych błędów dla danego systemu lub stworzenia do niego nowych funkcji.
Oprócz powyższych systemów, Godot Engine oferuje również eksport na poniższe platformy
– #android – Znaczna część kodu na tę platformę jest napisana w języku Java
– #ios – #objectivec jest głównym językiem na niego, jest nieco mniej popularny od innych.
– przeglądarka internetowa – Z pomocą webassembly oraz Javascript, napisane są w nim moduły, które umożliwiają uruchomienie gier w przeglądarce, a kiedyś również umożliwiły po pewnych modyfikacjach uruchomienie całego edytora w przeglądarce.
Zapowiadane w wersji 3.2(możliwe, jednak że w 4.0) przeniesienie edytora Godota do przeglądarki, w znacznym stopniu zwiększy ilość kodu, którą będzie trzeba przeglądać i modyfikować.
Domyślnym językiem programowania, którego możemy używać do pisania skryptów jest GDScript oraz C++. Ostatnio zostało dodane również wsparcie dla C#, języka często używanego w tego rodzaju projektach.
Godot korzysta ze systemu budowania scons, w którym skrypty są pisane w Pythonie.
Dlatego, jeśli szukasz doświadczenia lub chcesz je w przydatny dla społeczności sposób wykorzystać, nie czekaj i zacznij tworzyć kod do Godota.
Nieco prostsze wyzwania mogą stanowić opisy błędów oznaczone tagiem ‚junior job’ – https://github.com/godotengine/godot/issues?q=is%3Aopen+is%3Aissue+label%3A%22junior+job%22
Link do repozytorium – https://github.com/godotengine/godot
#godot #gamedev #opensource
P.S. Sorka za spamowanie tagami